lördag 30 maj 2009

Life is life.

Så här ser mitt liv ut framöver i stort.

* Juni/Juli/Augusti 2009 (för vindarna är varma då? ;p). Arbeta som assisterande sjuksköterska och rycka in som undersköterska på hematologen, UMAS. Skaffa mig erfar
enhet och arbeta upp rutin inför min kommande roll som sjuksköterska.

* Augusti 2009. Intagningsbesked från Köbenhavns Universitet trillar in i brevlådan. Förhoppningsvis blir jag antagen. Flyttar förmodligen in till Köpenhamn i studentlägenhet och ställer in mig på sex års hårda studier. Alternativet är att pendla, men vi får se.

* Januari/Februari 2010. Ta ut en kandidatexamen i omvårdnad och snällt be socialstyrelsen om en sjuksköterskelegitimation, om jag kommer in på laegevidenskab vid Köbenhavs Universitet. Om inte, väntar jag med att ta ut kandidatexamen ifall man mot alla odds bestämmer sig för att läsa vidare inom området för att senare ta ut en magister.

* Februari 2010 och framåt. Om jag ej blir antagen på laegevidenskab är planen att finna mig en egen bostad i Malmö, söka ett trivsamt bra jobb som sjuksköterska i Malmö eller Trelleborg med siktet inställt på prehospital vård, KÖPA MOTORCYKEL m m. Kanske satsa på en medicinkarriär senare.

3 kommentarer:

  1. Tycker att det ser ut som ett bra liv. :)

    SvaraRadera
  2. Skrev du personligt brev och sökte på det? Går det inte att pendla över sundet eller det är mer ekonomiskt fördelaktigt att bo i Köpenhamn?

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kommer in, jag kan ge dig lite tips och trix om livet på den andra sidan......

    SvaraRadera