torsdag 4 juni 2009

Vi är inte fulla, vi har pollenallergi.

Examensarbetet är examinerat och responderat på; VG (högsta betyg). Därmed har jag VG:at mig igenom denna terminen. Sträcker på mig så mycket ryggen tillåter.

Läs inte vid Malmö Högskola, i alla fall inte vid fakulteten Hälsa & Samhälle. Där är sällan ordning och reda. Just nu är en kurs (medicinsk vetenskap, 7,5 ECTS) ej LADOK-registrerad och därmed får jag inte påbörja sista terminen. En kurs jag vet är avklarad. Nu ligger ansvaret på mig som student att reda ut detta för att få påbörja termin sex. Ett ansvar som egentligen ligger på kursansvarig. Detta är bara ett av flertalet exempel på att man inte ska välja att studera vid MAH, åtminstonde inte vid "min" fakultet. Ytterligare exempel i korthet är den enorma byråkrati och administraton man måste ta sig igenom för att ansöka om utlandsstudier. Besväret där efter ska vi inte ens tala om. Även om nuvarande problematik är nyligen uppdagad och färsk så har jag stått för min rekommendation tidigare och kommer fortfarande att göra det.

Äntligen hemma-feeling har börjat infinna sig i lägenheten. Skönt. Ska trots allt bo här till i mitten av januari. Sen har jag förhoppningsvis kommit över något eget med förstahandskontrakt. Köpte en soffa i tisdags och nu är det mesta på plats.

Dagens kalkon: Pollenallergi.
Dagens kanon: Livostin ögondroppar och Loratadin (Clarityn).

1 kommentar:

  1. Haha tror det är på de flesta fakulteterna faktiskt. Pinsamt dåligt att det ska vara så men har inte så mycket val om man ska bli lärare. Grattis till VG!

    SvaraRadera