tisdag 12 maj 2009

Wish for the hour that the nightime soon shall pass and the morning dew will bring us to a day our souls can last.

Ibland förstår jag inte hur jag hinner med att njuta av livet med tanke på allt som ska göras. Examensarbete som ska skrivas, omtentamen som det ska pluggas till, träning. arbete och inte nog med det man ska duscha och sova med mera. Sömn är ett förbannat slöseri med tid. Sedan ska man umgås med sin familj som man självklart älskar, men efter 23 år i livet gärna behöver sina avbrott ifrån. Att man sedan ofta hetsar upp sig onödan över småsaker, har höga krav på sig själv och har svårt att varva ner gör det inte bättre.

Senast tiden har varit mycket hektisk, jag hoppas det blir lugnare ett tag framöver nu. Vet inte hur länge till man orkar hålla detta tempo. Hoppas på en bra sommar i alla avseenden.

Jag är NOG inte ensam att känna så här. Undra hur vi människor mår om ett par decennium?



Dagens Kanon: Examensarbetet närmar sig sitt slut.
Dagens Kalkon: Ryggen gör ont.

3 kommentarer:

  1. Maj är alltid den värsta månaden när det gäller skolan. Finns nog ingen jag vet som egentligen orkar med den här månaden, som pluggar alltså. Kommer med största sannolikhet att bli mycket lugnare när vi väl är ute i arbetslivet. När väl sista tentan är skriven i juni så ska man lätt ta dagen efter och göra precis ingenting.

    SvaraRadera
  2. Word Brother!
    Härligt att du bloggar Pelle, jag kommer vara dig en trogen läsare :)

    SvaraRadera
  3. Även jag kommer att följa din vardag med stor nyfikenhet! :)

    SvaraRadera