söndag 7 juni 2009

When you've got mountains to move.

Imorgon börjar jag arbeta som assisterande sjuksköterska. Skillnaden mellan att arbeta som undersköterska (vilket jag tidigare gjort) och assisterande sjuksköterska är större än att arbeta som asssiterande sjuksköterska jämfört med legitimerad sjuksköterska. Med andra ord känns det som att jag redan börjar arbeta som sjuksköterska. Är lite nervös. Har förberett mig lite genom att läsa Sveriges kommuner och landstings handbok för hälso- och sjukvård om hantering av CVK (Central VenKateter), Port-a-cath (subkutan venport) och PICC-line (perfifert inlagd central venkateter). Infarter som förekommer mycket på hematologen och inom cancervården i allmänhet.

På onsdag är det utbildning hela dagen, i de hematologiska sjukdomarna och Hjärt- och lungräddning. Chefen tyckte att jag bara skulle deltaga på HLR-utbildningen, men känner att jag behärskar det bättre än patofysiologin och behandlingsdirektiven för de hematologiska sjukdomarna, så det blir hela dagen. Har faktiskt varit med om två hjärtstopp hittilts ;p

Fotbollen igår var ju inget att hänga i granen. Trevligt sällskap dock; Haris, Katarina, André, Jeff, Hannah, Vlado och Robin! Blev Rocky I efteråt, hyfsad rulle. Varken mer eller mindre.

Hoppas Gavin spelar "mountains to move" ikväll. Har höga förväntningar.

Dagens kanon: Gott sällskap, grekisk mat, öl och Gavin DeGraw ikväll.
Dagens kalkon: Att jag har liten skäggväxt. Försökte mig på en mustasch igår ;p

1 kommentar:

  1. För djävla bra konsert, killen vet verkligen hur man får kontakt med publiken helt otroligt. Sen så anser jag att han bör köra mer rock än smörsång men så är jag som jag är också.

    SvaraRadera