fredag 12 juni 2009

Ass. ssk.

Längesedan man klottrade här.

Det har hänt mycket sen sist. Bl a har jag sett Gavin. Det var obeskrivligt. Dyrkar honom bara mer och mer! Hans musik betyder mycket för mig.

Jag har även börjat arbeta. Arbetet som assisterande sjuksköterska på hematologens öppenvård skiljer sig ENDAST på punkterna att jag inte får hantera cytostatika eller blodprodukter, därmed känner jag mig som nyfärdig sjuksköterska nu. Trodde jag skulle känna mig som just en "assisterade" sjuksköterska, men arbetar precis som en ordinarie sjuksköterska. Jag tar emot patienter, tar prover, ger behandlingar, dokumenterar, har telefonkontakt med patienter o s v.

Det känns konstigt nu när ingen dubbelsignerar vad man gör eller läser igenom vad man dokumenterar. Nu ligger allt ansvar på mig.

Jag funderar på att köpa ett munspel och lära mig lite Per Gessle och Stevie Wonder.

Dagens kanon:
Att allvarligt sjuka patienter på hematologen också blir botade (På avdelningen där jag arbetat mest har man bara mött de sjukaste patienterna).
Dagens kalkon: Vädret. Fick ställa in hela kvällen med fika och grejer.

1 kommentar:

  1. Behöver mer klotter Per :P Mycket bilder på midsommar? püss

    SvaraRadera