måndag 6 juli 2009

Sicko.

Hemma från jobb idag. Jobbade tre timmar sen insåg jag att det inte är så bra att umgås med mer eller mindre immunsuprimerade patienter när man är förkyld. Dessutom finns ju risken att jag smittar personalen. Jag hade ändå inte så mycket att göra på jobb idag ändå ;p till helgen blir det nog lite mer då ett par patienter avslutar sina behandlingar i veckan, vilket ofta leder till ökad infektionskänslighet och sepsis (typ blodförgiftning) som följd med mera.

Fick bli en halv karensdag men men det får bli lite chill och småpill hemma idag. Har precis sett Michael Moores film Sicko. Intressant och hemskt. Måste bara skriva detta; shit vad ful han är och han verkar något nördig och efter. Ikväll blir det nog filmen "A beautiful mind".

Om jag inte kommer in på Köbenhavns Universitet så funderar jag mer och mer på att resa utomlands och läsa medicin.

Hittade fryst kycklingkebab som Anna-Karin lämnat, det ska jag tillaga idag så alla vet.

1 kommentar:

  1. Underbart filmval i form av A beautiful mind. Vad tyckte du om den? Om du nu hunnit se den.

    SvaraRadera